دستگاه تشخیص چهره

امروزه با استفاده از فناوری بیومتریک، کنترل تردد پرسنل و کارکنان سازمان ها و شرکت های خصوصی به خوبی و با دقت بالایی انجام میشود. دستگاه تشخیص چهره که نوع پیشرفته تری از دستگاه های حضور و غیاب هستند اطلاعات ورود و خروج پرسنل را بدون خطا به ثبت می رسانند.

دستگاه تشخیص چهره (چهره خوان) دستگاهی است که از یک سیستم فیزیکی و کامپیوتری برای ثبت دقیق ورود و خروج پرسنل و کارکنان و همچنین برقراری امنیت به کمک تکنولوژی بهره می برد.

دستگاه چهره خوان با تشخیص ویژگی چهره افراد مختلف و با ثبت و نگهداری الگوی چهره افراد در حافظه خود اطلاعات ورود و خروج، ساعت و تاریخ را ثبت می کند؛ همچنین این گونه دستگاه ها میتوانند دسترسی و رفت آمد به مکان های خاص و مکان هایی که عموم افراد نمی توانند به آنجا وارد شوند را محدود کند.

نحوه کار دستگاه چهره خوان

هنگامی که پرسنل روبروی دستگاه قرار میگیرند این دستگاه اطلاعات چهره ی افراد را ثبت کرده و به بررسی و تحلیل چهره ی فرد به صورت دو بعدی و سه بعدی میپردازد. این بررسی توسط دستگاه آنقدر دقیق است که در صورت ایجاد تغییراتی در چهره باز هم دستگاه میتواند چهره افراد را شناسایی کند زیرا الگوریتم به کار رفته در این دستگاه نقاط مشخصی از چهره را در نظر می گیرد و سپس این نقاط را بهم متصل می کند. جالب است بدانید که این نقاط در هر فردی متمایز هستند؛ بنابراین چهره هر فرد دارای یک الگوی مشخص و منحصر به فرد است پس در صورتی که تغییرات جزیی مثل استفاده از لنز، بلند و کوتاه شدن مو و ریش و … در چهره آن ها به وجود بیاید باز هم سیستم هوشمند دستگاه میتواند الگوی چهره را تشخیص دهد و اجازه ورود دهد.

افرادی که اطلاعات هویتی آن ها توسط دستگاه چهره خوان ثبت شده است مجاز به تردد و دسترسی به قسمت های مختلف هستند.

مزایای استفاده از دستگاه چهره خوان

بالا بردن سطح امنیتی سازمان ها و شرکت های مختلف
سهولت در کنترل و شناسایی کارکنان و مراجعین
امکان استفاده از سیستم های تشخیص هویت و کنترل دسترسی به صورت همزمان
داشتن قابلیت ادغام و یکپارچه سازی با سیستم های مختلف کامپیوتری و شناسایی مثل دوربین های مدار بسته
شناسایی و ارائه نتایج دقیق
نرخ صحت عملکرد بالا
انجام تمامی فرآیندها به صورت کاملا اتوماتیک
کاهش هزینه ها
راحتی کاربران
جلوگیری از تقلب در زمان ورود و خروج کارکنان
حال که در مورد مزایای این دستگاه ها گفتیم بهتر است درمورد معایب آن ها نیز بگوییم.

به دلیل اینکه عملکرد این دستگاه ها بر اساس استفاده از تصاویر دوربین و اسکن آن هاست و اگر دوربین ها نتوانند عملکرد صحیحی داشته باشند کیفیت این تصاویر به شدت پاینن می آید و در نتیجه امکان خطای آن ها نیز بالا می رود.

اگر زاویه قرارگیری جلوی دوربین مانند تصویر اولیه ثبت شده نباشد ممکن است دستگاه نتواند به خوبی چهره افراد را تشخیص دهد.

همچنین فضای ذخیره سازی اطلاعات در این دستگاه ها با توجه به اینکه تصاویر باید با فرمت های مختلف ذخیره شوند و به الگوریتم مورد نظر برسند محدود است.

دستگاه حضور و غیاب

تکنولوژی همواره به ایجاد نظم و انضباط کمک کرده است و دستگاهی که قصد داریم در مورد آن بگوییم دستگاه حضور و غیاب است، این دستگاه همانطور که از اسم آن نیز پیداست با ثبت دقیق زمان ورود و خروج به مجموعه های مختلف نظم و انضباط می بخشند. علاوه بر ایجاد نظم این دستگاه ها با محاسبه دقیق ساعت کارکرد پرسنل و استفاده از اطلاعات آن ها توسط نرم افزار حقوق و دستمزد کارکنان را به طور دقیق محاسبه می کنند و برآورد مالی دقیق تر خواهد بود.

از دیگر کاربردهای دستگاه های حضور و غیاب این است که با تعیین قوانین کار و ساعت کاری میتوان زمان حضور پرسنل، میزان اضافه کار، مرخصی، ماموریت پرسنل، کسر کار به صورت آنلاین در اختیار داشت.

عملکرد دستگاه های حضور غیاب بر اساس ۴ حالت و یا ترکیبی از این ۴ حالت است:

شناسایی از طریق یوزر نیم و پسورد

شناسایی از طریق کارت

شناسایی از طریق نمونه اثر انگشت

شناسایی از طریق چهره

عملکرد دستگاه حضور و غیاب بر اساس اسکن اطلاعات پرسنل و کارکنان در حال تردد است؛ باید گفت عملکرد همه ی دستگاه های حضور و غیاب یکسان است تنها ممکن است نوع ورودی آن ها متفاوت باشد.

هنگامی که پرسنل به دستگاه حضور و غیاب چه برای ثبت اطلاعات هویتی اولیه و چه برای ثبت زمان خروج نزدیک میشوند اطلاعات هویتی وی آنالیز میشود و این اطلاعات به صورت اطلاعات رمزنگاری شده تبدیل میشوند و با اطلاعات اولیه مطابقت داده میشوند.

مارا بهتر بشناسید

رزومه کاری

تجربه کار با مجموعه‌های معتبر و بزرگ کشور عزیزمان ایران نشان از اعتبار و کیفیت خدمات مجموعه مدرن درب را به همراه دارد.

تصویری از پروژه‌های مدرن درب

کاتالوگ محصولات

با مشاهده بخشی از پروژه ها انجام شده توسط مدرن درب و مشاهده محصولات و خدمات ما، با ما بیشتر آشنا شوید.

قیمت دستگاه چهره خوان

برای کسانی که قصد خرید دستگاه حضور و غیاب دارند قیمت، فاکتور بسیار مهمی است بنابراین پیدا کردن دستگاه حضور و غیاب با قیمت مناسب برای خریداران چالش بزرگ و زمان بری است.

قیمت دستگاه حضور و غیاب بر اساس فاکتورهای متعددی تعیین میشود اما پیدا کردن بهترین دستگاه حضور و غیاب به انتظار خریداران بستگی دارد. ممکن است برای یک خریدار عملکرد و کارایی مهم باشد اما برای خریدار دیگر قیمت فاکتور مهم تری باشد.

معیارهای انتخاب دستگاه حضور و غیاب

  • قابلیت دریافت اطلاعات و آنالیز آن ها را داشته باشد.
  • از قیمت مناسبی برخوردار باشد.
  • قابلیت استفاده از چندین سیستم به طور همزمان را داشته باشد.
  • کاربری آن آسان باشد و کاربران بتوانند به راحتی از آن ها استفاده کنند.

انواع دستگاه حضور و غیاب:

  1. دستگاه حضور و غیاب رمزی
  2. دستگاه حضور و غیاب انگشتی
  3. دستگاه حضور و غیاب کارتی

خرید دستگاه حضور و غیاب

حال که با دستگاه حضور و غیاب و ویژگی های آن ها آشنا شدیم لازم است یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده را برای خرید این دستگاه ها شما معرفی کنیم.

مجموعه مدرن درب یکی از با سابقه ترین مجموعه ها در زمینه ی تولید انواع درب های اتوماتیک، ساخت انواع دستگاه های حضور و غیاب و تشخیص چهره، پنجره های گیوتینی، ساخت کرکره رولاپ، سقف متحرک، انواع جک، موتور کرکره، گلاس هاوس، انواع راهبند ضد تروریستی، راهبند برقی، کرکره تمام پانچ، کرکره پارکینگی، کرکره فروشگاهی، درب سکشنال زیر سقفی، باز کننده های اکسس کنترل، درب شیشه ای گردان، کرکره گردان اتوماتیک، درب اتوماتیک کرکره ای، راهبند بولارد، راهبند ستونی و تولید کرکره های برقی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت به کمک کادری مجرب و مهندسی در ایران می باشد که آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد. به شما پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد خرید دستگاه های حضور و غیاب و دستگاه چهره خوان دارید به این مجموعه مراجعه کنید.

مشاوره رایگان

گروه صنعتی مدرن درب

همین حالا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مدرن درب بهره‌مند شوید.

مدرن درب از طراحی تا اجرا، برای خریدی با اطمینان در کنار شماست.

منو