اجزای سقف متحرک

در این مطلب میخواهیم اجزای سقف متحرک را به شما معرفی کنیم و به کاربرد آن ها نیز میپردازیم؛ لطفا تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی دیگر ساخت سقف هایی از جنس بتن و ملات و … علاوه بر اینکه زمان بر هستند بسیار نیز پر هزینه هستند اما با تولید سقف های متحرک دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه های گزاف نیست؛ سقف های متحرک ایمن، قابل حمل و مقاوم هستند و به راحتی آسیب نمی بینند و میتوان در هر مکانی آن ها را نصب کرد. همچنین هر زمان که بخواهید باز یا بسته میشوند و زیبایی چشم نوازی به محیط اطراف می بخشند.

سقف های متحرک (تاشو) سقف هایی چند منظوره هستند که از ورق های پلی کربنات شفاف و یا غیر شفاف با اشکال مختلف هستند که به کمک یک موتور الکتریکی باز و بسته میشوند و به عنوان عایق مناسب برای جلوگیری از ورود اشعه های مضر به محیط مورد نظر مورد استفاده قرار میگیرند.

سقف متحرک به راحتی باز و بسته میشود و ورق های آن درون یکدیگر جمع میشوند و از هم باز میشوند. به همین دلیل است که این سقف ها بیشترین کاربرد را در مکان هایی مثل پارکینگ و استخر دارند.

از ویژگی های سقف متحرک مقاومت بالای آن ها در برابر ضربات شدید و حوادث طبیعی است؛ همچنین این سقف ها در برابر سقوط اشیا سنگین، شکستگی و بلایای طبیعی بسیار ایمن هستند و در مناطق حادثه خیز که امکان بروز حوادثی چون زلزله وجود دارد بسیار کاربردی خواهند بود.

سقف های متحرک بسیار زیبا هستند و محدودیتی برای نصب آن ها وجود ندارد، این سقف ها را میتوان در ابعاد و اشکال مختلف برای ویلاها، استخرهای روباز، تراس مجتمع های مسکونی، محوطه باغ، اقامتگاه های تفریحی سیاحتی مورد استفاده قرار داد.

برتری ها و مزایای سقف متحرک

  1. قابل نصب در تمام شرایط آب و هوایی
  2. عایق مناسب برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی
  3. استحکام بالا در برابر ضربه های شدید و مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی چون سیل، زلزله، طوفان و سقوط اشیا
  4. مناسب برای ساخت فضای شخصی و حفظ حریم خصوصی
  5. اجزای سقف متحرک به صورت پیش ساخته هستند که در کاهش هزینه ها نقش زیادی دارد.
  6. دارا بودن قابلیت جابجایی این نوع سقف ها به کمک جدا کردن پیچ و مهره ها
  7. مقاوم در برابر زنگ زدگی، دوام بالا در برابر رطوبت و عایق مناسب برای بارش باران
  8. این سقف ها با جلوگیری از تابش اشعه های مضر پوست انسان را در برابر این اشعه های مضر مصون میدارد.
  9. ظاهر بسیار زیبا و دارای قابلیت اجرای نورپردازی

اجزای سقف متحرک

استراکچر آلومینیومی

یکی از مهم ترین اجزای سقف متحرک سازه یا همان استراکچر آلومینیومی است؛ آلومینیوم یکی از پرمصرف ترین فلزها در صنعت ساختمان سازی پس از آهن است که به دلیل داشتن ویژگی هایی مثل طول عمر و دوام بالا، مقاومت در برابر زنگ زدگی، وزن پایین، قابلیت شکل پذیری، مقاومت بالا در برابر باد و فشار به عنوان استراکچر در سقف های متحرک مورد استفاده قرار میگیرد.

موتور توربولار

موتورهای توربولار که در اینگونه سقف ها به کار برده میشوند باید دارای چنین ویژگی هایی باشند:

  • دمای کارکرد موتور در محیط بین -۱۲ تا +۵۰ درجه سانتی گراد
  • مقدار وات مرفی بین ۱۳۰ تا ۲۵۰ وات
  • گشتاور ۲۰ m -500 m
  • زمان کارکرد موتور ۴ دقیقه
  • جریان مصرفی نیم تا یک آمپر
مارا بهتر بشناسید

رزومه کاری

تجربه کار با مجموعه‌های معتبر و بزرگ کشور عزیزمان ایران نشان از اعتبار و کیفیت خدمات مجموعه مدرن درب را به همراه دارد.

تصویری از پروژه‌های مدرن درب

کاتالوگ محصولات

با مشاهده بخشی از پروژه ها انجام شده توسط مدرن درب و مشاهده محصولات و خدمات ما، با ما بیشتر آشنا شوید.

پوشش رنگ سازه

پوشش رنگی را نیز میتوان یکی از اجزای سقف متحرک دانست که معمولا رنگ پودری الکترواستاتیک است که خش نمی افتد، در برابر تغییرات آب و هوایی، فیزیکی و شیمیایی مقاوم است، براق تر و زیباتر از رنگ های مایع است، ماندگاری بیشتری نسبت به رنگ مایع دارد، ضایعات آن بسیار کم است و این رنگ میتواند ۸ الی ۱۲ متر مربع را پوشش دهد.

پوشش سقف پارچه PVC

یکی از اجزای سقف متحرک که بسیار نیز مهم است پوشش آن هاست؛ پوششی که برای چنین سقف هایی مورد استفاده قرار میگیرد باید آنقدر مقاوم و با کیفیت باشد که در طول زمان آسیب نبیند بنابراین متخصصین این حوزه پیشنهاد می کنند که از پارچه های PVC بلژیک برای پوشش سقف متحرک استفاده شود.

پارچه های Pvc پارچه های متشکل از زیرلایه های پلی استری با روکش هستند که به هیچ وجه پوسیده نمی شوند و در برابر اشعه های فرابنفش نور خورشید مقاومت بالاتری دارند.

پارچه های pvc به دلیل استفاده از موادی که مقاومت و طول عمر بالا دارند بهترین گزینه برای استفاده در سقف های متحرک هستند زیرا این سقف ها تحت فشار قرار دارند و این پارچه ها در برابر فشار مقاوم و بادوام هستند و همچنین در برابر نفوذ آب نیز مقاوم هستند.

از دیگر ویژگی های پارچه pvc قیمت مناسب، انعطاف پذیری بالا، سهولت در استفاده برای برپایی و بر چیدن های پی در پی سازه های قابل حمل است.

رسیور- ریموت

رسیور و ریموت که تاثیر گذار ترین عضو در اجزای سقف متحرک هستند با تبادل پالس های الکتریکی میتوانند سقف را باز و یا بسته کنند. ریموت (فرستنده رادیویی) پالسی را به رسیور (گیرنده) ارسال می کند و رسیور با شناسایی آن میتواند به عمل قطع و یا وصل پاسخ دهد.

سنسور

سنسور یا حسگر برای امنیت و آسایش بیشتر در سقف متحرک تعبیه میشوند؛ سنسورها با توجه به نیاز کارفرما و شرایط آب و هوایی منطقه در سقف متحرک نصب میشوند.

برای مثال سنسور باد برای امنیت بیشتر و در برابر طوفان های شدید و در سرعت بالاتر از ۶۰ کیلومتر بر ساعت فعال میشوند تا از آسیب دیدگی های احتمالی جلوگیری شود.

مشاوره رایگان

گروه صنعتی مدرن درب

همین حالا تماس بگیرید و از مشاوره رایگان مدرن درب بهره‌مند شوید.

مدرن درب از طراحی تا اجرا، برای خریدی با اطمینان در کنار شماست.

حال که با ویژگی ها و اجزای سقف متحرک آشنا شدیم لازم است یکی از بهترین مجموعه های تولید کننده سقف متحرک و انواع درب های اتوماتیک را به شما معرفی کنیم.

مجموعه مدرن درب یکی از با سابقه ترین مجموعه ها در زمینه ی تولید انواع درب های اتوماتیک، ساخت کرکره رولاپ، سقف متحرک، انواع جک، موتور کرکره، گلاس هاوس، انواع راهبند ضد تروریستی، راهبند برقی، کرکره تمام پانچ، کرکره پارکینگی، کرکره فروشگاهی، درب سکشنال زیر سقفی، باز کننده های اکسس کنترل، درب شیشه ای گردان، کرکره گردان اتوماتیک، درب اتوماتیک کرکره ای، راهبند بولارد، راهبند ستونی و تولید کرکره های برقی با قیمت مناسب و بالاترین کیفیت به کمک کادری مجرب و مهندسی در ایران می باشد که آماده خدمت رسانی به هموطنان عزیز می باشد.

منو